Новиот Цитроен C3 Aircross има три реда седишта (ФОТО)

Очекувано, предниот дел на новиот автомобил изгледа познато, како неодамна претставениот Citroen C3 супермини, но со поголем заден дел и зголемена висина, давајќи му потрадиционален SUV облик.

Citroen вели дека C3 и новиот Citroen C3 Aircross вклучуваат „елементи на стилскиот јазик“ од концептот Citroen Oli од 2022 година. Како и „обичниот“ C3, Aircross има остар преден дел со новата значка на Citroen, која се истакнува над Решетка за ладилникот за светло за магла, ниска во преобликениот браник во споредба со C3. Крилата и трагите на тркалата се пошироки од оние на хечбек моделот.

Задниот дел секако го позајмува дизајнот од C3, но браникот и задните светла се прилагодени на Aircross. Комплет носачи на покривот и облоги на лакот на тркалата, кои се обвиткуваат околу дното на автомобилот, помагаат да се нагласи стилот на SUV.

Citroen C3 Aircross можеби е SUV од Б-сегментот, но Citroen успеа да собере седум седишта во него - прв во сегментот, според француската марка. Сепак, C3 Aircross ќе има силна конкуренција во форма на малку поголемата Dacia Jogger - уште еден модел со седум седишта.

Цената допрва треба да се открие, но со оглед на позиционирањето на Citroen како бренд фокусиран на вредност во Stellantis, C3 Aircross би можел да чини значително помалку од 20.000 евра за да остане на исто ниво со Jogger.

C3 Aircross доаѓа со избор на бензински, хибридни и целосно електрични погонски единици благодарение на новата платформа Smart Car.

Очекуваме погонските агрегати да бидат исти како оние што се нудат во C3 со 1,2-литарски турбо-бензинец со 99 КС, поврзан со шест-брзински мануелен менувач и истиот мотор поврзан со батерија од 48 V во хибридот (најверојатно со 99 КС. верзии и 128 КС) со шестстепен автоматски менувач. Понудата на дизел BlueHDi од C3 Aircross во заминување нема да биде пренесена.

Целосно електричниот e-C3 Aircross ќе ја добие истата батерија од 44 kWh и 111 КС како супермини e-C3, но со оглед на подолгото меѓуоскино растојание на Aircross (најдолго во неговиот сегмент според Citroen), очекуваме поголема батерија да биде понудена како e-C3 Aircross со батерија од 44 kWh најверојатно ќе има помал домет од 320 km од помалиот и полесен e-C3.

Спецификациите и внатрешноста на Aircross сè уште не се откриени, но знаеме дека третиот ред на седишта ќе може да се преклопуваат и дека должината на автомобилот од 4,39 метри ќе овозможи „повеќе простор за нозете за патниците одзади“, вели Citroen.

Исто така, допрва треба да ја видиме внатрешноста на автомобилот, но речиси е сигурно дека Aircross ќе доаѓа со истиот распоред на панелот како мини, со 10-инчен екран на допир, долгнавест волан и диплеј на главата за возачот.

C3 Aircross со повисоки спецификации треба да доаѓа со камера со заден поглед, безжично полнење на паметни телефони, автоматски фарови и бришачи со сензор за дожд, плус седишта Advance Comfort на Citroen.

Можеме да очекуваме лансирање на новиот Citroen C3 Aircross кон средината на летото, со повеќе информации за седумседиштата на Citroen во следните неколку недели.

15 годишник најмлад пациент со мозочен удар

25 илјади пациенти во статистиката биле запишани дека минатата година имале мозочен удар.

15 годишен пациент е најмладјиот на клиниката за неврологија. Неврохирургот Рендевски вели дека бројката се зголемува и на клиниката за неврохирургија, но и расте бројот на мозочни удари и кај млади луѓе. Причина за мозочните удари се нерегуларниот висок притисок. Емотивниот стрес, големата количина на храна со сол е причина за високиот притисок. Неврохиругот Рендевски вели дека многу често високиот крвен притисок се игнорира но последиците се големи и со ризик за губње на живот. Она што е важно е лекувањето по хеморагичните мозочни удари. Неврохирургот Рендевски и биологот Алексовски со години ја истражуваат маркерките кои по прележаниот удар покажуваат како ќе се лекува пациенотот. Преку математички формули определуваат како биомаркерите влијаат вра развојот на отокот по ударот.

Истражувањето е објавено во престижното медицинско списание Интеч Опен во Лондон го објави истражувањето „Двете страни на глутаматот“ маркер кој е најодговорен за лекувањето по прележан удар.

Рендевски и Алексовски веруваат дека со развојот на ова истражување ќе се направи фокус во лекувањето кај пацинтите со мозочен удар.

Утре нов обид да се намалат ценита на осигурителните полиси

Утре во министерството за финасии ќе има нов состанок каде повторно ќе се разговара, дали граѓаните ќе продолжат да плаќаат за 15% повисоко на осигурувањето за регистрација на возилата.

Одлуката доаѓа откако и покрај предлогот на финасии да останат старите цени пред 25 Април осигуртелние компании наплатуваат по повиски цени. По утрешниот состанок се очекува да се достави предлог со цени до владата за формирање на нов тарифник со кои ќе се влијае на намалување на цените. Владата ќе ја донесе конечната одлука на седница кои цени ќе останат. Според извори од Агенцијата за супервизија со податоци за Канал 5 објаснуваат зошто цените на задолжителната автомобилска одговорност не треба да се зголемат.

Според добиените податоци, за 2023 година за штети осигурителните компании исплатиле 39,3 милиони евра што претставува само 45%од парите наплатени од осигурениците. Додека наплатата била 65милиони евра. Во однос на претходниот тренд бил дека осигуртелните компании исплаќале и до 50% од собраните средства. Вкупно за 2023 година се исплатени над една милијарда денари провизии за продажба на автомобилско осигурување. Доколку останат цените што ги одредило Националното биро, сопствениците на возила со моќност на моторот од 44 до 55 киловати наместо 5.453 денари, сега за осигурување ќе треба да платат 839 денари повеќе, односно 6.292 денари. Најголемо зголемување на цената на осигурителната полиса ќе почувствуваат сопствениците на возила со помоќен мотор. Над 1300 денари повеќе ќе платат возачите чии коли се со моќност од 84 до 110 кв, додека пак над 1500 денари повеќе ќе ги чини осигурувањето тие кои поседуваат автомобил со моќност на моторот од над 110 киловати.

Оправдувањето на осигурителните компании одлуката за зголемување на цената на осигурителната полиса за 15,4 ‘ ја оправудваат дека повеќе од десет година цената не е промената, а трошоците им се зголемиле.

МВР подготвено за преземање на Палевски, точниот тајминг не се соопштува

Откако Република Турција даде одобрение за екстрадиција на Љупчо Палевски, се очекува негово пристигнување во Македонија.

Се уште нема конкретна информација кога точно Љупчо Палевски ќе биде испорачан во Македонија, во интерес на процесот на спроведување на екстрадицијата не се соопштува точниот датум на испорака. Вчера министерот за внатрешни работи, Панче Тошковски изјави дека полициските службеници од Македонија се во комуникација со турските колеги и се очекува во наредниот период да утврдат сѐ што е потребно за Палевски да биде изведен пред лицето на правдата. Полициски извори велат дека не треба да очекуваме спроведувањето на Палевски да се случи денес или утре.

Откако Република Турција даде одобрение за екстрадиција на Љупчо Палевски, се очекува негово пристигнување во Македонија, по што според процедурата, веднаш по слетувањето на Аеродромот Скопје, со полициска придружба ќе биде веднаш спроведен во истражниот затвор Шутка, по што ќе се чека отпочнување на судскиот процес. Постапката за екстрадиција ќе биде спроведена преку Министерството за внатрешни работи.

Поранешниот полициски началник, Љубомир Ѓурчевски предупредува дека постои веројатност со пристигнувањето на Палевски во Македонија, да се смени текон на истрагата. Сега е на потег Обвинителството кое ќе ја игра клучната улога во распитот.

Вчера, министерот за правда Кренар Лога потврди дека е добиено одобрение за екстрадиција на Љупчо Палевски, осомничен за двете убиства на Вања Ѓорчевска и Панче Жежовски. Палевски во Турција беше уапсен на 5ти декември.

За убиствата се осомничени уште 4 лица меѓу кои и таткото на убиената Вања, кој минатата недела беше пуштен во домашен притвор.

притисни ентер